Back to All Events

....La guerra de Ucrania en perspectiva europea.. La guerra de Ucrania en perspectiva europea....

  • Sala Matilde Salvador - La Nau 2 Carrer de la Universitat València, Comunidad Valenciana, 46003 Spain (map)

....Dimarts, 22 de novembre..Martes, 22 de noviembre..x.... de 2022
19:00 ....hores..horas..x....
....Aula Magna. Centre Cultural La Nau. Entrada Lliure. Aforament limitat ..Aula Magna. Centre Cultural La Nau. Entrada Libre. Aforo limitado ....

....La guerra de Ucrania en perspectiva europea

A càrrec de
Florentino Portero, president de PanEuropa-Espanya i investigador sènior de l´Àrea de Política Internacional de la Fundación Civismo.

Amb la participació de
Rafael Ripoll, director de l´Institut d´Estudis Europeus de la Universitat Catòlica de València 
Cecilio Tamarit, director del Centre de Documentació Europea de la Universitat de València

..La guerra de Ucrania en perspectiva europea

A cargo de
Florentino Portero, presidente de PanEuropa-España e investigador sénior del Área de Política Internacional de la Fundación Civismo.

Con la participación de
Rafael Ripoll, director del Instituto de Estudios Europeos de la Universitat Catòlica de València 
Cecilio Tamarit, director del Centro de Documentación Europea de la Universitat de València....

....Organitza
Escola Europea de Pensament Lluís Vives del Vicerectorat de Cultura i Societat de la Universitat de València

Col·labora

Centre d’Excel·lència Jean Monnet sobre Integració i Globalització

Cicle Les raons d‘Europa.

..Organiza
Escola Europea de Pensament Lluís Vives del Vicerectorat de Cultura i Societat de la Universitat de València

Col·labora

Centro de Excelencia Jean Monnet sobre Integración y Globalización

Ciclo Las razones de Europa....

 

Florentino Portero
....(Madrid, 7 de maig de 1956) ..(Madrid, 7 de mayo de 1956)....

....Dades professionals

President del Comité Español por la Unión Paneuropea; investigador sènior de l’Àrea de Política Internacional i membre del consell assessor de la Fundación Civismo, de l’Instituto de Seguridad y Cultura i de la Fundación Transforma España; vocal de la junta directiva del Fórum de la Sociedad Civil i de la comissió acadèmica de la Fundación Transición Española.

Ha sigut professor al Centro de Estudios Universitarios San Pablo CEU, professor titular d’història contemporània a la Universitat Nacional d’Educació a Distància i professor visitant al Centre of Contemporary Spanish Studies of Queen Mary and Westfield College (Londres) i a la Universitat de Minnesota. Ha dirigit el grau en Relacions Internacionals, el màster en Acció Política i l’Instituto de Política Internacional de la Universitat Francisco de Vitoria. Ha impartit programes de màster a la Universitat Nacional d’Educació a Distància, l’Instituto Universitario General Gutiérrez Mellado, la Universitat Rey Juan Carlos, la Universitat d’Alacant, la Universitat San Antonio de Múrcia i l’Escola Diplomàtica. Ha sigut investigador sènior associat del Real Instituto Elcano.

Ha sigut conseller de la Fundación Argentaria, director general de la Fundación Isaac Albéniz, secretari general del Grupo de Estudios Estratégicos, director general del Centro Sefarad-Israel i membre del patronat de l’Instituto Universitario General Gutiérrez Mellado.

És columnista d’El Debate i col·laborador d’esRadio. Membre del consell editorial de la revista La Ilustración liberal, del consell editorial de Cuadernos de la Guardia Civil, del consell assessor de Revista de Llibres i del consell assessor de la revista Pasado y Memoria.

 Publicacions 

Autor de llibres, articles en revistes especialitzades i en premsa periòdica sobre temes de política exterior espanyola i relacions internacionals contemporànies.

..Datos profesionales

Presidente del Comité Español por la Unión Paneuropea; Investigador sénior del Área de Política Internacional y miembro del Consejo Asesor de la Fundación Civismo, del Instituto de Seguridad y Cultura y de la Fundación Trasforma España; Vocal de la Junta Directiva del Foro de la Sociedad Civil y de la Comisión Académica de la Fundación Transición Española.

Ha sido Profesor en el Centro de Estudios Universitarios San Pablo CEU, Profesor Titular de Historia Contemporánea en la Universidad Nacional de Educación a Distancia y Profesor Visitante en el Centre of Contemporary Spanish Studies of Queen Mary and Westfield College (Londres) y en la University of Minnesota. Ha dirigido el Grado en Relaciones Internacionales, el Máster en Acción Política y el Instituto de Política Internacional de la Universidad Francisco de Vitoria. Ha impartido programas de máster en la Universidad Nacional de Educación a Distancia, el Instituto Universitario General Gutiérrez Mellado, la Universidad Rey Juan Carlos, la Universidad de Alicante, la Universidad San Antonio de Murcia y la Escuela Diplomática. Ha sido Investigador Senior Asociado del Real Instituto Elcano.

Ha sido consejero de la Fundación Argentaria, Director General de la Fundación Isaac Albéniz, Secretario General del Grupo de Estudios Estratégicos, Director General del Centro Sefarad-Israel y miembro del Patronato del Instituto Universitario General Gutiérrez Mellado.

Es columnista de El Debate y colaborador de esRadio. Miembro del Consejo Editorial de la revista La Ilustración Liberal, del Consejo Editorial de Cuadernos de la Guardia Civil, del Consejo Asesor de Revista de Libros y del Consejo Asesor de la revista Pasado y Memoria.

 Publicaciones

Autor de libros, artículos en revistas especializadas y en prensa periódica sobre temas de política exterior española y relaciones internacionales contemporáneas.   ....

....Sinopsi ..Sinopsis ....

....  “La invasió russa d’Ucraïna respon al renaixement del nacionalisme rus, després d’anys de recuperació econòmica. Per a la Rússia de Putin resultaria inacceptable que un territori tan íntimament lligat a la història eslava voluntàriament donara l’esquena a Rússia i s’incorporara a la Unió Europea i a l’Aliança Atlàntica. No obstant això, Rússia no hauria fet aquest pas si no estiguera convençuda del limitat risc que corria, en vista de la crisi del vincle transatlàntic i la limitada resposta a les seues incursions prèvies a Moldàvia, Geòrgia i la mateixa Ucraïna”. ..  “La invasión rusa de Ucrania responde al renacimiento del nacionalismo ruso, tras años de recuperación económica. Para la Rusia de Putin resultaría inaceptable que un territorio tan íntimamente ligado a la historia eslava voluntariamente diera la espalda a Rusia y se incorporara a la Unión Europea y a la Alianza Atlántica. Sin embargo, Rusia no habría dado ese paso si no estuviera convencida del limitado riesgo que corría, a la vista de la crisis del vínculo trasatlántico y la limitada respuesta a sus incursiones previas en Moldavia, Georgia y la propia Ucrania”. ....